MACARONS SE SLANÝM KARAMELEM




Světu vládnou macarons! Jsou všude, kam se podíváte. Tenhle malý kousek mandlové hmoty kdysi dobyl svět a právě teď dobývá i naší republiku. Kde jsou naše sněhové pusinky, naše našlehané bezé? A ano, i já jsem podlehla. Mlela jsem mandle jak šílená, šlehala sníh, barvila, plnila krémy… a ano, i v čase Vánočním. Vím, lepší dobu jsem si opravdu nemohla vybrat! Znovu jsem si je zopakovala právě teď, na Valentýna. Pro Vás zamilované, kdybyste chtěli obdarovat svou lásku něčím, co je s láskou upečeno. Nebo pro Vás, kteří jste zamilovaní, ale marně. Třeba do Robbieho Williamse. A ano, i pro Vás, štastně i nešťastně single. A koneckonců i pro Vás, kteří Valentýna z duše nenávidíte. Macarons jsou totiž dokonalé vždy, všude a neznám nikoho, kdo by je neměl rád. Recept jsem použila od Chez Lucie, neboť její macarons jsou prostě TOP! 


Ingredience:
90 g bílků (odleželých 1–4 dny v lednici)
50 g cukru krupice
200 g cukru moučka
110 g mandlové mouky
Ve food processoru pomelte mandlovou mouku dohromady s moučkovým cukrem a přesijte do předem připravené mísy. V další míse pomalu začněte šlehat sníh, nikam nepospíchejte a šlehejte maximálně na druhý rychlostní stupeň, aby se do sněhu dostalo co nejméně vzduchu. Postupně přidávejte krupicový cukr, sníh nesmí být přešlehaný a tuhý, měl by udělat lehkou špičku, která bude pomalu padat dolů. V této chvíli přestaňte šlehat a postupně do sněhové hmoty přisypávejte přesitou směs mandlové mouky s cukrem a velmi opatrně míchejte do úplného zapracování mouky do sněhu. V této fázi je jen na Vás, pro jakou barvu svých macarons se rozhodnete. Přidejte barvivo (pozor, jen velmi malé množství - já používám parátko na jedno malé smočení v barvě) a lehce vmíchejte do hmoty, až se vám obarví celé těsto. Těsto vložte do cukrářského sáčku na zdobení s kulatou kovovou špičkou a na plechu vyloženém pečícím papírem tvořte dál od sebe malé macarons. Po zaplnění plechu plechem alespoň 3x bouchněte, aby se z macarons dostal přebytečný vzduch. Nechte zaschnout při pokojové teplotě minimálně 30 minut. Dejte do předem vyhřáté trouby na 140–150 °C a pečte 10–15 minut. Zkuste test: macarons by se měl krásně odlepit z pečícího papíru celý, pokud se sukýnka papíru drží jak přibitá a klobouček je ještě jako živý, pečte ještě chvilku, ale už seďte u trouby a hlídejte.

Náplň:
150 g másla
4 lžíce slaného karamelu (seženete v M&S, mám ho vyzkoušený a je skvělý)
Vyšlehejte v hladkou směs a naplňte Vaše macarons den před podáváním.



6 komentářů:

  1. Perfektní, prostě perfektní! :)

    OdpovědětVymazat
  2. tak ty jsou naprosto parádní! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Achjooooo, mně prostě nejdou :(. Když jsem je pekla poprvé byly krásný, podruhé jsem to dávala za vinu receptu a teď si myslím, že je to zase špatný. Vždy mám moc tuhý bílek a pak se mi stejně na "plechu" úplně roztečou. Nebo myslíš, že to může být i díky tomu, že mám koupené namleté mandle a je v nich vidět ta "slupka". Musím to zkusit jindy a znovu. Jsou tečkovaný. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viktorko, vydrž!... Kde jsi kupovala mandle? Já kupuju přímo mandlovou mouku v cukrářských potřebách. A nebo si je namel doma sama, ale napřed je oloupej, nech uschnout a teprve poté umel, aby ti mouka nezplesnivěla. Koukni na nějaké video, kde šlehají sníh, v tom sněhu je problém a také v barvách, některé obsahují glukózový sirup a ten tu hmotu naředí a tím se roztečou na plechu...zkus udělat napřed jen natural, bez barvy a uvidíš! Když se mi podíváš na fotky macarons, uvidíš rozdíl s barvou a bez barvy :). Hodně sil :), P.

      Vymazat