Mořský vlk se šalotkovo-citrónovým máslem a hráškovým pyré




Také si všímáte toho trendu? Každý jí zdravě, nakupuje převážně na farmářských trzích, sportuje a především má načteno vše od profesorky Strunecké, zapálené profesorky a vědkyně, která zbrojí proti všem aspartamům, glutamátům, hliníku, sóje a já nevím čemu všemu ještě. Já, odchovaná na svíčkové, knedlíkách a segedínu absolutně nechápu, jak to, že jsem ještě tady?! Ale jsem a je to možná proto, že to zas tak moc neřeším. Ale také moc nehřeším. Když svíčkovou, tak jednou, dvakrát v roce. Nicméně po celý rok se snažím, aby moje rodina jedla lehká jídla, mezi něž patří právě třeba dnešní pochoutka - mořský vlk. Receptem jsem se inspirovala na skvělém blogu The Pioneer Woman



Ingredience na omáčku:

kousek másla
malá červená šalotka
bio citrón


Na másle zpěňte šalotku až do jejího zesklovatění. Přidejte kůru a šťávu z citrónu, teplotu stáhněte na minimum a chvíli povařte.



Ingredience na hráškové pyré:

kousek másla
šalotka
stroužek česneku
mražený hrášek
nejlépe domácí kuřecí vývar
sůl, pepř
pár lístků máty


Na másle zpěňte šalotku, přidejte nožem rozmáčklý česnek, chvilku poduste a přisypejte mražený hrášek. Přilijte vývar, osolte, opepřete a 34 minutky vařte. Poté sceďte, ovšem zbylou tekutinu si ponechejte pro případ, že by výsledné pyré bylo moc husté. Nakonec rozmixujte dohladka a přidejte posekanou mátu.



Ingredience na rybu

mořský vlk - filet
mořská sůl
čestvě namletý pepř
řepkový olej


Troubu rozpalte na 190 °C. Rybu osolte, opepřete a na dvě minutky dejte na rozpálenou pánev s řepkovým olejem. Neobracejte. Poté rybu (opečenou stranou nahoru) přesuňte na plech vyložený pečícím papírem a 6 minut dopékejte v troubě.

4 komentáře:

  1. Vypada fakt bozsky! ;)

    akira

    OdpovědětVymazat
  2. Červenou šalotku jsem neměl, tak jsem použil normální. Dobrota!
    http://www.imagehosting.cz/?v=moskvlkshr.jpg

    OdpovědětVymazat